Meander Medisch Centrum scoort 8,4 in tevredenheidsonderzoek

Uit onderzoek onder ruim 10.000 (ex-)patiënten van het Meander Medisch Centrum in Amersfoort blijkt dat het ziekenhuis gemiddeld een 8,4 scoort op het gebied van tevredenheid. Dit cijfer is gestegen ten opzichte van de vorige meting in 2014. Dit meldt het Meander Medisch Centrum.

De CEO van het Meander, Frank de Reij, is trots op zijn dokters en medewerkers. Volgens hem laat de hogere waardering zien dat ze als ziekenhuis nog beter aansluiten bij de verwachtingen van patiënten als het gaat om de kwaliteit van de zorg en de beleving ervan.

Het onderzoek vond plaats in het voorjaar van 2016 en de respondenten werden gevraagd hoe zij de kwaliteit van de zorg hebben ervaren tijdens een ziekenhuisopname of polikliniek- of SEH-bezoek. Het onderzoek van dit jaar omvatte voor het eerst ook vragen over de ervaringen van een bezoek aan Radiologie & Nucleaire geneeskunde, fysiotherapie en stomazorg. Uit het onderzoek bleek tot slot ook dat de mate waarin een patiënt het ziekenhuis aanbeveelt bij familie of vrienden, is gestegen.

Door: Redactie Nationale Zorggids